Jak zarejestrować macierz NetApp po zakupie?

Jak zarejestrować macierz NetApp po zakupie?

Aby uruchomić kontrakt serwisowy dla nowo zakupionego urządzenia NetApp należy zarejestrować macierz oraz podać wymagane informacje, między innymi o adresie instalacji.
Poprawna rejestracja macierzy Netapp jest bardzo ważna, gdyż  umożliwia skorzystanie z pomocy technicznej oraz zamawianie części zamiennych.
Proces rejestracji macierzy trwa do 3 dni roboczych.

Etap 1. Założenie konta NetApp

Wchodzimy na stronę https://mysupport.netapp.com/ i klikamy “Register”:

rejestracja macierzy netapp register

Następnie podajemy adres e-mail na jaki chcemy zarejestrować konto. Ważne aby był to oficjalny adres służbowy a nie konto w innej domenie:

rejestracja macierzy netapp email

i klikamy “Continue

 

Etap 2. Rejestracja macierzy NetApp

Mając już konto NetApp, logujemy się na stornie https://mysupport.netapp.com/ i klikamy w PRODUCTS -> Register Products

rejestracja macierzy netapp product

Następnie podajemy numer seryjny macierzy (jeśli mamy kilka, dopiszemy je później). Numer seryjny macierzy można znaleźć z tyłu urządzenia.

rejestracja macierzy netapp serial number
Jeśli nie znamy numeru seryjnego możemy użyć linku poniżej i znaleźć numery podając Purchase Order (PO) lub Sales Order number, które powinny być na kartonie z urządzeniem.

Klikamy “Submit” i w kolejnych sekcjach podajemy niezbędne informacje:

 

Product Order Details

Podajemy kolejne numery seryjne urządzenia.

ASP or SP Company contact for this product

W tej sekcji podajemy adres, na który będą wysyłane informacje z usługi AutoSupport.
Polecamy w tym miejscu podać ogólny adres do grupy administratorów, np. admin@firma.pl. Aby w przypadku zmiany administratora inne osoby również otrzymywały kluczowe powiadomienia i ważne informacje o stanie macierzy.

Physical Address of Product

Adres gdzie fizycznie znajduje się macierz. Zazwyczaj jest to adres firmy.
Jeśli natomiast macierz jest kolokowana np. w serwerowni to należy odpowiedzieć YES na pytanie: “Is this product located at a Third Party/hosted location?

Primary Contact to Receive Support

Dane osoby, która będzie otrzymywać dane z AutoSupport oraz informacje i kończącym się kontrakcie serwisowym.

Parts Receiving Address

Ades gdzie mają być dostarczane części zamienne do macierzy – zazwyczaj jest to adres instalacji.

Parts Receiving Contact

Dane osoby, która ma otrzymać części zamienne – np. osoba z działu IT.

Service Report-To Address

Adres gdzie ma przyjechać inżynier NetApp – w przypadku wykupionych kontraktów z wizytą inżyniera (On-Site).

Service Report-To Contact

Osoba, z jaką ma się kontaktować inżynier NetApp po przybyciu na powyższy adres.

 

Etap 3. Potwierdzenie faktu rejestracji przez NetApp

Po wysłaniu informacji w terminie do 3 dni roboczych macierz zostanie zarejestrowana, o czym zostaniemy poinformowani w wiadomości e-mail.
W ten sposób rejestracja macierzy Netapp zostanie poprawnie ukończona.
Będziemy też w stanie pobrać aktualizacje oprogramowania, narzędzia jak też i wiele przydatnych instrukcji i poradników (Know How, Best Practicies).

Etap 4. Co w przypadku awarii?

Kiedy wystąpią problemy z oprogramowaniem lub samym sprzętem, z konta supportowego możemy założyć zgłoszenie Support Case.
W ten sposób wsparcie NetApp będzie mogło przyjżeć się naszej sprawie i wrócić z rozwiązaniem.
Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat zakładania zgłoszenia supportowego, przejdź do naszego artykułu i zobacz wideo.
https://macierze-netapp.pl/artykuly/zglaszanie-awarii-do-supportu-netapp.html

Jakie są rodzaje wsparcia NetApp?

Każdy model macierzy NetApp objęty jest w standardzie 3-letnim wsparciem producenta, który zawiera gwarancję na części, oraz support oprogramowania. Czas ten można wydłużyć do 5, 6 a czasem nawet 7 lat.

Na standardowe wsparcie NetApp składają się takie elementy jak:

  • całodobowe wsparcie techniczne telefoniczne oraz mailowe,
  • wysyłka części zamiennych do klienta – w standardzie jest to usługa NBD (wysyłka na następny dzień roboczy), możliwe jest również wykupienie wsparcia z 4h czasem reakcji,
  • subskrypcja oprogramowania wraz z pomocą zdalną –  w standardzie części zapasowe dostarczane są kurierem, możliwe jest wykupienie wsparcia z wizytą serwisanta na miejscu,
  • dostęp do portalu MySupport.netapp.com – gdzie dostępne są najnowsze wersje oprogramowania,
  • dostęp do bazy wiedzy – gdzie znajdziemy opis najlepszych praktyk instalacji i konfiguracji macierzy,
  • usługa Active IQ – platforma, która udostępnia analizy pomagające w identyfikacji i eliminowaniu problemów przed ich wystąpieniem.

Share this post